برگزاری 168 جشن نوروزگاه در خراسان رضوی

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری 168 جشن نوروزگاه در سطح استان اطلاع داد.

برگزاری 168 جشن نوروزگاه در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر ، ضمن تبریک سال جدید به هم میهنان و زائرین و مسافرینی که به مشهد مقدس مشرف می شوند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای یک نوروز بانشاط و باشکوه برای زائرین و مسافرین در استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس فراهم شده است.

وی ضمن بیان این که سال جاری 168 جشن نوروز گاه را در سطح استان و در 28 شهر خواهیم داشت، اضافه نمود: افتتاحیه این جشن ها روز سوم فروردین در مجموعه آرامگاه فردوسی خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه نمود: به تمام زائرین و مسافرینی که به مشهد مقدس مشرف می شوند، پیشنهاد می کنیم حتما پس از زیارت، صرف یک یا چند روزی که در مشهد حضور خواهند داشت به سایر شهرستان های استان نیز سر بزنند و از جاذبه های بی بدیل و بی نظیر خراسان بازدید نمایند.

مکرمی فر با اشاره به وجود جاذبه های گوناگون در سطح استان عنوان نمود: حدود 4 هزار اثر باستانی، تاریخی و فرهنگی در سطح استان داریم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و همچنین آثار ثبت شده در فهرست آثار جهانی نیز در استان وجود دارد.

وی اعلام کرد: محورهای گردشگری سطح استان از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار ارزشمندی برخوردار است و عزیزانی که در مشهد حضور دارند، می توانند به محورهای شرق، غرب و جنوب خراسان سفر نمایند و از جاذبه ها، آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بهره مندی لازم را داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ضمن تاکید بر این که تمام مجموعه ها و موزه های ما در طول ایام نوروز از صبح یک سره به روی علاقه مندان باز خواهد بود، عنوان نمود: بنده دعوت می کنم که مسافران از بوم گردی های استان ما و غذاهای سنتی آن دیدن نموده و در آن اسکان داشته باشند و از فضاهای تاریخی بسیار زیبای استان لذت ببرند.

وی همچنین در مورد بازاچه های فعال صنایع دستی در سطح استان بیان نمود: 713 بازارچه صنایع دستی در سطح شهرستان ها و به ویژه شهر مشهد پیش بینی شده است که در ایام تعطیلات فعال خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید نمود: تمامی تمهیدات لازم از سوی 12 کمیته خدمات سفر و 40 دستگاه خصوصی در طول تعطیلات انجام شده و به صورت شبانه روزی در خدمت زائرین و مسافرین در سطح استان خواهند بود. همچنین دفتر ستاد خدمات سفر در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به صورت شبانه روزی پاسخ گوی شکایات تمامی مسافرین و زائرینی که در مدت تعطیلات به مشهد سفر نموده اند بوده و چنانچه شکایتی از تاسیسات گردشگری در سطح استان داشته باشند، قابل آنالیز و رصد خواهد بود.

وی در تکمیل سخنان خود اعلام کرد: امیدوارم تمامی عزیزانی که در کل کشور سفر می نمایند و به ویژه کسانی که برای زیارت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند، سفری خوب، بانشاط، فرح بخش و سلامتی را داشته باشند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1062

به "برگزاری 168 جشن نوروزگاه در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 168 جشن نوروزگاه در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید