بحرین از جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی در عدن ابراز نگرانی کرد

به گزارش سهندبلاگ، وزارت خارجه بحرین طی بیاینه ای از درگیری مسلحانه بین شبه نظامیان مورد حمایت عربستان سعودی و امارات در شهر عدن یمن شدیداً ابراز نگرانی کرد.

بحرین از جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی در عدن ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه بحرین شنبه (19 مرداد) از حوادث پیش آمده در شهر عدن، واقع در جنوب یمن شدیداً ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه بحرین در چهارمین روز از درگیری های نیروهای دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و شبه نظامیان جدایی طلب مورد حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب بیانیه ای صادر کرد و درباره این حوادث و ادامه درگیری ها هشدار داد.

منامه مدعی شده است که تداوم این درگیری های مسلحانه مانع از کوشش های هدفمند برای رسیدن به راه چاره مسالمت آمیز مورد نظر در یمن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بنا، وزارت خارجه بحرین همه طرف های درگیر در شهر عدن که پایتخت دولت مستعفی است را به آتش بس و کاهش تنش و درگیری دعوت کرد و از آن ها خواست کوشش های خود را در راستای مقابله با نیروهای انصارالله یمن به کار بگیرند.

پیش از منامه، ابوظبی نیز مدعی شد که از درگیری ها در عدن نگران است. نگرانی بحرین از درگیری ها و جنگ اخیر در شهر عدن در حالی است که منابع خبری ساعتی پیش اعلام کردند که کاخ ریاست جمهوری دولت منصور هادی (معاشیق) سقوط نموده و به دست شبه نظامیان مورد حمایت امارات افتاده است.

موقعیت شهر عدن در جنوب یمن

تحلیل گران و ناظران مسائل یمن معتقدند اختلافات بین امارات و عربستان سعودی اخیرا بر سر یمن افزایش یافته و در قالب جنگ نیابتی از جنوبی ترین نقطه یمن واقع در ساحل دریای عرب شروع شده است.

مقامات دولت منصور هادی دیروز در واکنش به این رویدادهای اخیر عدن، آن را کودتای امارات علیه این دولت خواندند.

امارات اخیرا اعلام نموده است که بنا به دلایلی از جمله تحولات منطقه به ویژه حوادث و تنش در منطقه خلیج فارس، تصمیم به کاهش نیروهای نظامی خود در یمن گرفته است؛ با این حال، ابوظبی میخواهد با تقویت نیروهای یمنی نیابتی خود، آن ها را با نیروهای خود جایگزین کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2923

به "بحرین از جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی در عدن ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین از جنگ نیابتی ریاض و ابوظبی در عدن ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید