باید از صندلی کارآفرینی در کشور دفاع کنیم

به گزارش سهندبلاگ، عضو هیات رئیسه اتاق ایران می گوید: در هر کشوری اصول و قدرت مالی و معیشتی مردم براساس کارآفرینی شکل می گیرد. کارآفرین یعنی کسی که برای یک نفر تا چندین نفر کسب وکار ایجاد نموده باشد. این لفظ از لحاظ تعدد و گستره کاری بسیار فراگیر است.

باید از صندلی کارآفرینی در کشور دفاع کنیم

کیوان کاشفی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می گافزاید: در تمام حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و غیره می توانیم شاهد کارآفرینی باشیم و این در همه حوزه ها گستره شدیدی دارد. کارآفرین ها چرخ اصلی هر اقتصادی را می چرخانند. تمام تصمیم گیران در جهان سیاست های خود براساس حفظ این لایه از اجتماع بنا می نمایند؛ اقتصاد و کارآفرینی یکی از ابعاد مهم اقتدار هر کشوری است.

رئیس اتاق کرومانشاه، اظهار می نماید: سیاست گذاران و دولت ها در همه جای جهان به حفظ کارآفرین توجه و تأکید ویژه دارند و هدف آن ها فقط حفظ لایه های بروکرات دولتی نیست. دولت های توسعه یافته همواره سعی می نمایند سیاست های خو را در داخل و خارجی به شکل راهبری نمایند که نتیجه آن سیاست ها رونق اقتصاد باشد. چون در قبال این اشتغال و ثروت، رفاه عمومی و اقتدار سیاسی ایجاد می گردد.

کاشفی می گوید: در یک سال گذشته کرونا به حوزه کارآفرینی ضربه زده است و خیلی از مشاغل گرفتار شده اند. هر کشوری به طورمعمول به فراخور امکانات خود روش هایی را برای حفظ کارآفرینی در پیش گرفته است اما آن طور که به نظر می رسد کسب وکارها باید تا دو سال آینده با کرونا دست وپنجه نرم نمایند. در این شرایط با توجه به محدودیت ها حفظ کارآفرینان، صندلی اشتغال و مشاغل یکی از اساسی ترین وظایف حاکمیت و دولت هاست.

او معتقد است: در ایران به دو علت بیشتر کارآفرین ها صدمه دیده اند: هم دولت امکانات اقتصادی برای تقویت کسب وکارها ندارد و هم اینکه بروکراسی و موانع قوانین و مقررات اداری به قدری شدید است که بدون تسهیل این امور نمی توانیم یاری قابل توجهی به کارآفرین های کشور داشته باشیم.

کاشفی ادامه می دهد: کرونا گره دو ساله کسب وکارهاست. در این شرایط اگر در اقتصاد، قواعد و مقررات آن بازنگری درستی نکنیم و کارآفرینان به صندلی مطلوب در سیاست گذاری ها نرسند، حتماً مسائل عمیق تر خواهد شد. باید تشکل های کارآفرینی به رأس تصمیم سازی ها منتقل نشوند تا در هر تکانه ای چه کرونا و تحریم و چه مسائل منطقه ای یا طبیعی اقتصاد دچار رکود و مشکل نگردد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران تاکید می نماید: اگر امکان تزریق اقتصادی به بنگاه های اقتصادی یا کسب وکارها در شرایط بحران نداریم، حداقل تسهیل گری کنیم و تسهیلات ویژه حمایتی برای آن ها ایجاد کنیم.

او به بسته منتشرشده اخیر توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور اشاره می نماید و می گوید: واقعاً مواردی که در این بسته دیده شده یاریی به کسب وکارها، شیوه پرداخت اقتصادیات یا وام های آن ها نخواهد کرد؛ باید کاری جدی و اساسی در این حوزه انجام گردد. ما باید به زمان سرانجام کرونا فکر کنیم و سعی کنیم در دوره بحران از صندلی کارآفرین ها دفاع کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11676

به "باید از صندلی کارآفرینی در کشور دفاع کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از صندلی کارآفرینی در کشور دفاع کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید