بازار تاریخی زرند مقاوم سازی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازار تاریخی شهر زرند در برابر زلزله مقاوم سازی می گردد.

بازار تاریخی زرند مقاوم سازی می گردد

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله های اخیر شهرستان زرند گفت: متاسفانه زلزله ها و پس لرزه های روزهای اخیر به بازار تاریخی این شهرستان آسیب هایی وارد نموده است.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان کار بازسازی و مرمت بناهای آسیب دیده از زلزله های اخیر زرند را شروع نموده است، توضیح داد: در بین این آثار، مقاوم سازی بازار زرند در اولویت کاری واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر کسب و کار در بازار زرند جریان دارد، اضافه نمود: مقاوم سازی و بازسازی تمامی قسمت های بازار به اعتبارات ویژه ای احتیاج دارد که امیدواریم در مراحل کاری تامین اعتبار گردد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره کل در حال آنالیز میزان خسارات وارده به بناهای تاریخی شهرستان زرند بر اثر زلزله هستند، اعلام کرد: خوشبختانه میراث فرهنگی جزو نخستین دستگاه هایی است که کار بازسازی را در زرند شروع نموده و در روزهای آینده این مسئله شتاب بیشتری به خود می گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6919

به "بازار تاریخی زرند مقاوم سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تاریخی زرند مقاوم سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید