اوقاف استان تهران در اجرای کاداستر همکاری نمی کند

به گزارش سهندبلاگ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سازمان اوقاف این استان همکاری لازم را در اجرای طرح کاداستر و شفاف سازی حدود زمین های خود را ندارد.

اوقاف استان تهران در اجرای کاداستر همکاری نمی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی روز دوشنبه 11 آذر اضافه نمود: احساس می کنم دوستان اوقاف نگران هستند که اگر مراجعه کنند، شفاف سازی لازم در زمینه زمین های در اختیار این دستگاه انجام شود.

وی تاکید کرد: طرح کاداستر یا حدنگاری برای ایجاد شفافیت است و حدود زمین های در اختیار افراد را معین می کند.

ترکی اظهارداشت: کاداستر یکی از کارهای خوبی است که اگر در استان تهران اتفاق بیفتد از دخل و تصرف در زمین های دولتی و منابع طبیعی جلوگیری می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بناست تا انتها امسال این سازمان با همکاری جهادکشاورزی استان طرح کاداستر 270 هزار هکتار از زمین های استان را تهیه کند.

وی با اشاره به تصویب اجرای این طرح در شورای برنامه ریزی و تشکیل کمیته تخصصی برای آن گفت: برای اجرای طرح کاداستر 10 میلیارد تومان از منابع استانی و 10 میلیارد تومان از منابع ملی ابلاغ شده است.

ترکی ادامه داد: تاکنون در اجرای طرح کاداستر که می تواند از زمین خواری و کوه خواری و دخل و تصرف در اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری کند، 65 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

طرح کاداستر حدود و مساحت زمین های مالکان حقیقی و حقوقی یا منابع طبیعی و کاربری آنها را در یک محدوده جغرافیایی معین می کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5641

به "اوقاف استان تهران در اجرای کاداستر همکاری نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوقاف استان تهران در اجرای کاداستر همکاری نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید