الکل پا به پای کرونا قربانی می گیرد، 44 نفر در فارس فوت شدند

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اورژانس فارس گفت: تا کنون بر اثر مسمومیت الکل 361 نفر مسموم شده اند و 44 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

الکل پا به پای کرونا قربانی می گیرد، 44 نفر در فارس فوت شدند

محمد جواد مرادیان در گفت وگو با خبرنگار از ، تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل طی چند روز گذشته تا صبح امروز در حال حاضر به 361 نفر رسیده است.

او اضافه کرد: طی چندروز گذشته تعداد 317 نفر بر اثر مصرف الکل در مراکز درمانی بستری شده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس از مرگ 44 نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد.

مرادیان شرح داد: همچنین 12 نفر در جهرم به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل مراجعه کردند که از این تعداد 9 نفر مسموم و 3 تن جان خود را از دست داده است.

رئیس اورژانس فارس همچنین از ترخیص یک بیمار در بیمارستان فسا بر اثر مسمومیت الکلی خبر داد.

مرادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد که از مردم خواهش می کنیم به هیج وجه اقدام به خوردن الکل که هیج گونه تاثیری در فرایند درمان کرونا ندارد، نکنند.

او گفت: این بیماری از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می شود بنابراین مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد، بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس کرونا، درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است.

با شناسایی 27 مورد جدید کروناویروس، آمار کنونی استان فارس به 295 نفر رسیده است، همچنین 54 نفر از مراکز درمانی بهبودی و ترخیص شدند و در 24 ساعت گذشته، 2 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش شده و تا به امروز 11 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان فارس، جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7477

به "الکل پا به پای کرونا قربانی می گیرد، 44 نفر در فارس فوت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکل پا به پای کرونا قربانی می گیرد، 44 نفر در فارس فوت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید