الجزایری ها کناره گیری شخصیت های نظام سابق را خواستارند

به گزارش سهندبلاگ، شهروندان الجزائر در بیست و هشتمین هفته متوالی از اعتراضات خود خواهان تغییرات و کناره گیری شخصیت های نظام سابق این کشور شدند.

الجزایری ها کناره گیری شخصیت های نظام سابق را خواستارند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از، تظاهرنمایندگان الجزائری در بیست و هشتمین هفته متوالی از اعتراضات خود بر مخالفتشان با باقی ماندن شخصیت های دوره عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق این کشور در عرصه سیاسی تاکید کردند.

در حالی که هیئت گفت وگو و میانجیگری، جلسات و دیدارهای خود را با گروه های سیاسی ادامه می دهد تا به راه حلی برای بحران سیاسی کنونی الجزائر دست یابد، بعضی از تظاهرنمایندگان با انجام گفت وگو با دولت مخالفت دارند.

نتایج این دیدارها که این هیئت به رهبری کریم یونس و هماهنگی با گروه های سیاسی برگزار نموده بود بر موضوع برکناری دولت نورالدین بدوی و آزادی کسانی که در حین تظاهرات جنبش های الجزائری بازداشت شده اند، تاکید دارد.

الجزایر از ماه فوریه شاهد تظاهرات گسترده است که این تظاهرات ها در ابتدا در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری شروع شد، اما این تظاهرات به سرعت به درخواست برای نابودی مافیای فساد در ارکان نظام وی و نزدیکانش تبدیل شد. تظاهرنمایندگان می گویند، مقامات باید کسانی که اخیراً دادگاهی شده اند به ویژه احمد اویحیی، نخست وزیر سابق الجزایر، وزیر دارایی این کشور و گروهی از بازرگانان نزدیک به نظام بوتفلیقه را به صورت علنی محاکمه نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3496

به "الجزایری ها کناره گیری شخصیت های نظام سابق را خواستارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایری ها کناره گیری شخصیت های نظام سابق را خواستارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید