افزایش بودجه نظامی ژاپن برای هشتمین سال متوالی

به گزارش سهندبلاگ، ارتش ژاپن برای هشتمین سال متولی خواهان افزایش بودجه نظامی برای یاری به پرداخت هزینه موشک های رهگیر آمریکا، جنگنده های رادارگریز و دیگر تجهیزاتی شده است که برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی و چین احتیاج دارد.

افزایش بودجه نظامی ژاپن برای هشتمین سال متوالی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بودجه پیشنهادی وزارت دفاع ژاپن که امروز آدینه اعلام شد، خواهان افزایش 1.2 درصدی بودجه به 50.48 میلیارد دلار (5.32 تریلیون ین) برای سالی شده است که اول آوریل شروع می گردد. مقام های وزارت دارایی پیش از تایید این درخواست از سوی کابینه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن آن را مورد آنالیز قرار می دهند.

ژاپن یکی از بزرگترین هزینه کننده های نظامی دنیا است؛ آن هم با وجود یک قانون اساسی که اجازه نمی دهد به تسلیحاتی برای حمله به دیگر کشورها دسترسی یابد. ژاپن در هفت سال گذشته بودجه نظامی خود را یک دهم افزایش داده است. این رشد از هشدار بر سر تقویت نظامی همسایگانش نشات گرفته است.

بودجه ژاپن که اکثرا به خرید تسلیحات پیشرفته از آمریکا اختصاص دارد، به نفع شرکت هایی چون لاکهید مارتین و ریتون است و مقاطعه کاران محلی چون صنایع سنگین میتسوبیشی را نگران نموده است. سهم این شرکت داخلی ژاپن از بودجه دفاعی کاهش یافته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ژاپن بابت خرید تجهیزات گرانقیمت آمریکا که به کاستن از نقدها از آن در بحبوحه تنش های تجاری میان توکیو و واشنگتن یاری می نماید، قدردانی نموده است.

مقام های دفاعی ژاپن برای سال اقتصادی آینده خواهان بودجه 115.6 میلیارد ین برای خرید 9 جنگنده رادارگریز اف -35 از شرکت لاکهید مارتین شده اند. این خریدها قدرت مانور نیروهای ژاپنی را افزایش می دهد. وزارت دفاع ژاپن همچنین خواهان 116.3 میلیارد ین برای تقویت دفاع موشکی بالستیک شده است. این وزارتخانه همچنین منابعی برای خرید سامانه های عمود شلیک برای کشتی ها و دو ایستگاه ردگیری موشک رادار ایجیس ساحلی درخواست نموده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3362

به "افزایش بودجه نظامی ژاپن برای هشتمین سال متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه نظامی ژاپن برای هشتمین سال متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید