اختتامیه جشنواره فرهنگی خانه آقازاده ابرکوه برگزار شد

به گزارش سهندبلاگ، مراسم اختتامیه هفته فرهنگی ابرکوه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و اقشار مختلف مردم ابرکوه در خانه آقازاده برگزار گشت.

اختتامیه جشنواره فرهنگی خانه آقازاده ابرکوه برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی، برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی با حضور اهالی فرهنگ و ادب استان یزد و سایر استان های هم جوار، گردهمایی ادیبان ابرکوهی و استان یزد و همچنین برپایی کارگاه های آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با موسیقی و نواهای محلی ازجمله برنامه هایی بود که به صورت ویژه در جشنواره فرهنگی ابرکوه برگزار گشت.

همچنین در این جشنواره آثاری همچون انواع مختلف کیف، پادری، پاپوش و... از جنس نمد، عاروسک های جلی، چنته بافی، گلیم بافی، سفره خمیر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و گردشگران داخلی و خارجی توانستند در این نمایشگاه به صورت کارگاهی نحوه تهیه آثار موجود در آن را از نزدیک ببینند.

خانه آقازاده ابرکوه ازجمله واگذاری های صندوق احیاست که پس از احیا و مرمت توسط بهره بردار بخش خصوصی، هم اکنون در حال ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است.

این بنای تاریخی یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری صندوق احیاء در ایام نوروز بوده است که توانسته به عنوان یک مرکز فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی را در عرصه گردشگری تاریخی ایفا کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1497

به "اختتامیه جشنواره فرهنگی خانه آقازاده ابرکوه برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه جشنواره فرهنگی خانه آقازاده ابرکوه برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید