ائتلاف سعودی یک فروند از کشتی های توقیف شده را آزاد کرد

به گزارش سهندبلاگ، در حالی که وضعیت بخش های خدماتی یمن به دلیل کمبود سوخت بحرانی شده، ائتلاف سعودی پس از 64 روز تنها یک کشتی توقیف شده را آزاد کرد تا به بندر الحدیده وارد گردد.

ائتلاف سعودی یک فروند از کشتی های توقیف شده را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف سعودی حدود 64 روز است که 11 فروند کشتی را توقیف نموده و اجازه ورود آنها به بندر الحدیده را نمی دهد؛ موضوعی که باعث تشدید بحران یمن شده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، ائتلاف متجاوز پس از اعتراضات گسترده یمنی و بین المللی، امروز (پنجشنبه) یک کشتی را آزاد نموده و این کشتی برای خالی کردن محموله خود در بندر الحدیده آماده می گردد.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع مطلع در بندر الحدیده آمده، میزان سوخت موجود در کشتی آزاد شده اما جوابگوی نیازهای ضروری بخش های خدماتی نیست.

المسیره به نقل از رئیس سازمان بنادر دریایی سرخ گزارش داد: نفتکش میرا که در بندر الحدیده لنگر انداخته حامل 13500 تن مازوت (نفت کوره) و 2439 تن سوخت دیزل است.

شرکت نفت یمن دیروز اعلام نموده بود، با توجه به ادامه توقیف کشتی ها وضعیت خطرناک تر شده و ساعات کاری در پمپ بنزین ها کم خواهد شد.

شرکت نفت یمن همچنین جیره بندی توزیع سوخت میان شهروندان را تشدید کرد و از 40 لیتر در هر سه روز به 40 لیتر در هر پنج روز رساند.

مجموع سوخت های موجود در کشتی های توقیف شده به 106353 تن بنزین و 180772 تن سوخت دیزل می رسد.

خ

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4619

به "ائتلاف سعودی یک فروند از کشتی های توقیف شده را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی یک فروند از کشتی های توقیف شده را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید