آموزش جنگجویان سایبری در آموزشگاه نظامی ترکمنستان

به گزارش سهندبلاگ، آموزشگاه علوم نظامی صفرمراد ترکمن باشی قرار است با شروع سال تحصیلی جدید دوره آموزشی مطالعات جنگجویان جبهه سایبری را در این مرکز برگزار نماید.

آموزش جنگجویان سایبری در آموزشگاه نظامی ترکمنستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه hronikatm، وب سایت مجله نظامی ملی گوشون طی گزارشی اعلام نموده است که با شروع سال جدید تحصیلی در انستیتوی آموزش های نظامی صفرمراد ترکمن باشی که ذیل نظر وزارت دفاع ترکمنستان است، دوره آموزش مطالعاتی جنگجویان جبهه سایبری برگزار خواهد شد. در این گزارش همچنین اشاره شده است که تأسیسات آموزش عالی نیز در دپارتمان هایی که برای آموزش پرسنل نظامی در چنین حوزه هایی در مطالعه امنیت سایبری، مدیریت کامپیوتری و طراحی نرم افزار نیز صورت خواهد گرفت.

فارغ التحصیلان و افسرانی که در این دپارتمان آموزش می بینند، در مقابل تهدیدات امنیتی اطلاعاتی در چارچوب الزامات برنامه توسعه اقتصاد دیجیتالی دولت ترکمنستان فعالیت خواهند کرد.

پیش از این نیز در آوریل امسال خبرگزاری ترند خبر از مقابله شرکت های ترکمنستانی با مسائل مربوط به امنیت سایبری خبر داده بود. در ماه مه سال 2018 نیز در عشق آباد گفت و گوها و رایزنی های دوطرفه با حضور اولگ خراموف، معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه، در حوزه امنیت سایبری برگزار گشت. وزیر دفاع ترکمنستان و دبیر شورای عالی امنیت این کشور نیز در این مذاکرات حضور داشتند. توسعه همکاری های دو کشور در حوزه امنیت سایبری یکی از دستاوردهای این نشست مشترک بود. در اکتبر 2018 نیز سازمان امنیت و همکاری اروپا طی نشستی در عشق آباد تهدیدات مربوط به حوزه امنیت سایبری در تأسیسات زیرساختی انرژی این کشور مورد بحث و آنالیز قرار داد. در این جلسه آموزشی 28 تن از کارشناسان ترکمن حضور یافتند. این در حالی است که در فوریه 2018 یک شرکت آلمانی از فروش خدمات و تکنولوژی در حوزه امنیت سایبری به ترکمنستان به دلیل مسائل نقض حقوق بشر منع شده بود.

به هر ترتیب دولت ترکمنستان در همکاری با شرکای امنیتی خود از جمله چین و روسیه، در کوشش برای ارتقای زیرساخت های امنیت سایبری خود طی سال های اخیر بوده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2259

به "آموزش جنگجویان سایبری در آموزشگاه نظامی ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش جنگجویان سایبری در آموزشگاه نظامی ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید